Budapest

4. júna 2017

Som v rozpakoch a to len z jediného dôvodu. Idem opísať neopísateľné mesto. Budapešť. Krása a elegancia v jednom. Neviem ako mi to mohlo napadnúť, ale keď mi niekto v minulosti povedal niečo o Budapešti, predstavila som si obyčajné mesto bez života a nezaujímavé. To ako vážne? Ako som si len toto mohla myslieť... úplná kravina! Teraz už viem, že som sa vo svojich myšlienkových pochodoch zmýlila. Toto mesto sa dostalo na prvé miesto v mojom najnovšom cestovateľskom diári (a to nie je len preto, že to bolo prvé mesto niekde ďalej v zahraničí)



Na začiatku som pociťovala strach. Predsa to len bolo veľké ďaleké mesto, ktoré som vôbec nepoznala. Náš plánovaný odchod bol o 4:30 ráno, takže môj budík mi nedal pokoj. Keďže mi chýbala spolucestujúca, využila som to na spánok. Aspoň som využila pár nedospaných hodín. 
A čo sa nestalo? Po prehľadaní svojich vecí som nezistila nič iné len to, ako som si pripravila fotoaparát, ktorí čírou náhodou zostal doma...
Dorazili sme tam o 9:30 (presne) a naše kroky a sprievodkyne (ktoré boli mimochodom dosť podarené, keďže vraveli slovensky aj maďarsky dohromady) nás zaviedli do podzemnej nemocnice. Vypočuli sme si príbehy o ľuďoch, ktorí sa počas 2. svetovej vojny liečili v tejto nemocnici. Bolo to ozaj smutné. Už len tá predstava, že sa niečo také stalo a že stojím možno na rovnakom mieste, kde kedysi stál niekto chorí alebo zdravotná sestra, ma mrazilo po chrbte. Je úžasné, že tá nemocnica zostala v pôvodnom stave aj po ukončení najhoršej vojny.



Po prehliadke sme sa dostali k soche sv. Štefana, ktorá sa nachádzala na bašte. Bez fotoaparáta som sa cítila ako nahá. Chudák môj mobil sa pokúšal nahradiť, no fotografie nie sú až tak "premakané". Keď sme zbadali na bašte STARBUCKS utekali ako sme len vládali. (viem bolo to od nás hnusné..) Po ďalšej úchvatnej prehliadke sme sa vybrali do centra mesta rovno k bazilike sv. Štefana. Bolo to ohromné. Škoda len, že sme mali tak málo času poprechádzať sa po centre. Všetci sme sa akosi roztrúsili v skupinkách a každý šiel svojou vlastnou cestou. Len tak sme sa prechádzali a nečakane sme sa dostali k Budapest eye. Chcela som sa aj previesť, no strach a málo financií mi to zakázali.




A na záver nášho výletu sme navštívili už asi všetkým známe Tropicarium, bez ktorého by to nebolo to pravé. Ani v sne by mi nenapadlo, že budem držať v ruke raju. A to bez srandy. Bol to ten najkrajší pocit na celom svete. Videli sme rôzne druhy rýb a ocitli sa v podmorskom tuneli, kde nad všetkými plávali žraloky. 


Som naozaj rada, že som mohla toto prekrásne miesto navštíviť. Toľko nových skúseností. Dokonca som si oživila trošku angličtinu. Je to neopísateľné a vďaka tomuto mestu chcem vidieť, objavovať a spoznávať ešte aj iné nádherné mestá. 

7 komentárov

  1. Budapest má ozaj svoje krásne zákutia! :3 fishermen's je asi osobné fave!
    Ivana xx

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Budapešť je krásna :) boli sme tam na 3 dni prednedávnom a hneď by som sa tam ešte vrátila :)
    MakeUpByVeo

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Mas pravdu, ze Budapest je super.
    Uprimne mne tam nejvic zaujal nocni zivot. :)

    CITC

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Krásne fotky! Do Budapešti by som toto leto vážne rada zašla, tak sa mi to snáď splní <3

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Skvelý report! Ja som v Budapešti ešte nebola, ale v poslednej dobe o tom meste stále počúvam len skvelé ohlasy, takže už by som as mala niekedy dokopať sa tam ísť pozrieť :)

    www.nasklee.com

    OdpovedaťOdstrániť
  6. Nádherné fotky, nádherné místo! Určitě bych se tam chtěla jednou podívat :)

    LITTLETHINGSFOREM

    OdpovedaťOdstrániť
  7. ÁÁ, navnadila jsi mě ještě víc! Říkám si, že v září bych si jela na prodloužený víkend do Budapeště a jak vidím z fotek, je to fakt krásné město, které stojí za vidění. Halászbástya (ta Rybářova bašta :D) je krásné místo, sice to na mě na první pohled působí jako kýč, ale na druhý a další to místo chci vidět, nutně :D!

    OdpovedaťOdstrániť

Latest Instagrams

© withgreywolf. Design by FCD.